Considerat una de les més fermes promeses en l'àmbit de la dramatúrgia catalana, Guillem Clua es va formar dins el cercle de l'Obrador de la Sala Beckett. La seva primera obra, Invisibles, guanya el Premi de Teatre Ciutat d'Alcoi 2002. Escriu la dramatúrgia de l'adaptació per a l'escena de Mort a Venècia de Thomas Mann (Sala Muntaner, 2002). El 2004, la seva obra La pell en flames (Villarroel Teatre, 2005) obté el Premi Ciutat d'Alcoi per segona vegada i el Premi de la Crítica Serra d'Or al millor Text Teatral del 2005. La seva traducció en anglès s'estrena a vàries ciutats dels EUA (Nova York, Philadelphia, St. Louis, Chicago, Atlanta, Dallas, Salt Lake City). Clua també és autor de nombroses peces curtes, i de vàries lletres de cançons per a musicals.En els últims anys Guillem Clua també ha treballat com a guionista a sèries com El cor de la ciutat, de la qual esdevé director argumental les temporades 2005/06 i 2007/08, o La Riera.
La señora Amelia, una severa profesora de canto, recibe en su casa a Ramón, un hombre joven que desea mejorar su técnica vocal para cantar en el memorial de su madre fallecida recientemente. La canción elegida, La golondrina, tiene un significado especial para él y, al parecer, también para Amelia, quien a pesar de sus reticencias iniciales accede a darle una primera clase. A ...
Este volumen reúne dos piezas fundacionales en la trayectoria de Guillem Clua: La piel en llamas y El sabor de las cenizas. La primera, una trágica reflexión sobre el papel del fotoperiodismo en tiempos de guerra, explora con dureza el sometimiento de los países del Tercer Mundo a los intereses de Occidente. Escrita en 2004, cuenta con una largo historial de producciones internacionales y ...
La señora Amelia, una severa profesora de canto, recibe en su casa a Ramón, un hombre joven que desea mejorar su técnica vocal para cantar en el memorial de su madre fallecida recientemente. La canción elegida, La golondrina, tiene un significado especial para él y, al parecer, también para Amelia, quien a pesar de sus reticencias iniciales accede a darle una primera clase. A ...
Este volumen reúne dos piezas fundacionales en la trayectoria de Guillem Clua: La piel en llamas y El sabor de las cenizas. La primera, una trágica reflexión sobre el papel del fotoperiodismo en tiempos de guerra, explora con dureza el sometimiento de los países del Tercer Mundo a los intereses de Occidente. Escrita en 2004, cuenta con una largo historial de producciones internacionales y ...